… kunde jag ärligt berätta under min föreläsning på BTJ, men också om all de utmaningar det innebär. En fin dag med fin publik 🙂
Kategori: Författarbesök och skrivarkurser
Läs och skriv! på Genarps bibliotek
Dags igen för Läs och skriv! på Genarps bibliotek, nu på tisdag kl 15.30-17. För alla mellan 10-13 år. Vi kanske skriver till musik, eller bjuder Zlatan på en ljusblå tårta, eller varför inte kungen på en kall kopp te. På Läs och skriv! kan allt möjligt hända. Dessutom fikar vi och pratar om en och annan bok. Kom och testa! Gratis och ingen föranmälan.
Idag har jag varit på besök i …
Konst blir poesi och poesi konst
I två veckor samarbetar jag med Malmö konstmuseum och Kulturproceduren. Igår var det Lindängeskolan åk 4 som först fick se utställningen Baltiska Speglingar och sedan skriva poesi med inspiration från konsten. Och vilka poeter! Jag var så imponerad!!! På fredag träffar jag två nya klasser 🙂

Foto: Matilda Thulin/Malmö konstmuseum
Läs- och skrivklubb Genarp
Putin, Barack Obama och jag!
Hade den stora äran att hålla skrivarkurs för 12 barn och unga i på biblioteket i Ystad igår. Barack Obama var där, Putin kom och sålde korv och så var radion där och hälsade på 🙂
Lyssna på inlägget här
Rosengårdsskolan!
Boksignering!
Imorgon 14/12 signerar jag böcker på Akademibokhandeln i Malmö! Kom gärna förbi och säg hej! Hansacompagniet kl 12-13 och Emporia kl 14-15 🙂
Författardagen i Hässleholm!
Vilken dag på jobbet! Författardagen i Hässleholm. Jag fick äran att prata om mina böcker och hur det är att jobba med skrivande tillsammans med barn och ungdomar. Det är ju världens bästa jobb och väldigt roligt att prata om! Tillsammans med Patrik Lundberg som skrivit den omtalade boken ”Gul utanpå” blev jag också intervjuad i radio. På bilderna ser ni Patrik Lundberg, Katarina Mazetti och Mårten Sandén, bara några av alla fantastiska författare som var med! Läs ett blogginlägg om alla författare här. Och mer om programmet här.
Härlig dag på Tunaskolan!
Jag är fortfarande glad efter min dag på Tunaskolan i Lund i fredags! Härliga åk 6 skapade karaktärer och skrev dialog. Många skratt blev det … Jag är så imponerad av alla dessa elever som skriver och sedan läser upp! Ni är grymma!










